پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250815
کنکور يک رقابت سخت و نفسگير است و استرس براي آن امري اجتناب ناپذير
تاریخ انتشار : 1400/04/08 11:40:18
نمایش : 1074
کارشناس مسائل اجتماعي گفت: کنکور در کشور ما يک رقابت سخت و نفسگير است و استرس براي آن امري اجتناب ناپذير محسوب مي‌شود، همچنين شيوع ويروس کرونا و ترس داوطلبان از ابتلا در حين برگزاري کنکور که اين استرس را دو چندان کرده است.
رضا محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار در خصوص راهکار‌هاي کاهش استرس داوطلبان کنکور گفت:کنکور ، يکي از مهم‌ترين و سرنوشت‌سازترين رقابت‌ها در دوران تحصيل هر فرد . با توجه به شرايط روحي و جسمي که اين رقابت سنگين براي داوطلبان و حتي خانواده هاشون ايجاد مي‌کند ، داشتن استرس امري کاملاً طبيعي است.
 
وي تصريح کرد: ريشه خيلي از ترس‌ها و استرس‌ها بي‌برنامگي و ناآگاهي است . آدم بي‌برنامه چون نمي‌داند دارد چيکار مي‌کند و چه هدف و برنامه‌اي داره ، بيشتر از بقيه در معرض تنش‌هاي عصبي است . نداشتن برنامه‌ريزي درسي ، آشفتگي ذهني رو به همراه دارد و باعث مي شود تا  ندانيد چيکار انجام دهيد ، هدف تون براي ماه‌هاي آينده چيست بهترين کار اين است که براي خودتان برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشيد.
 
وي بيان داشت: موسيقي ملايم و ترجيحاً بي‌کلام گوش کنيد.دم‌نوش‌هاي آرام‌بخش بنوشيد. پياده‌روي کنيد.بنويسيد(با نوشتن احساسات خود را بر روي کاغذ جاري کنيد).هواي تازه و بوي گل‌ها را استشمام کنيد.بخنديد و بخنديد.( خنده نشانه شادي دروني است و با استرس تعارض دارد).نفس عميق بکشيد.( در کاهش استرس و بهبود شرايط رواني شگفت‌انگيز است)باکسي که دوستش داريد حرف بزنيد.
 
وي ابراز دشت: آدامس بجويد:  مطالعات نشان مي‌دهند که جويدن آدامس، مي‌تواند هم استرس و هم اضطراب را برطرف کند. شايد به اين خاطر است که حرکات ريتميک جويدن به افزايش خون‌رساني به مغز کمک مي‌کند. برخي هم معتقدند که اين طعم و بوي آدامس است که باعث تحريک واکنش آرامش پذيري مي‌شود.
 
وي گفت: بيرون برويد گذراندن وقت در خارج از خانه، پادزهر استرس است. مطالعات نشان مي‌دهند که کمي قدم زدن در هواي آزاد حتي اگر شده تا سر کوچه، مي‌تواند روحيه را تقويت کند. منظور اين نيست که طبيعت‌گردي باعث آرامش مي‌شود، درواقع بيرون رفتن از خانه به معناي تحرک و فعاليت است.
 
وي در پايان افزود:  زماني که استرس داريد، لبخند زدن کار مشکل و بي‌معنايي است اما باعث مي‌شود در عضلات صورت تنش ايجاد شود و استرس کاهش يابد. لبخند اگر واقعي باشد و باعث انقباض عضلات دور دهان و اطراف چشم شود، از بين برنده استرس است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html